Vyhľadávať v tomto blogu

piatok 10. apríla 2015

Premena

Dávnejšie som sa pohrávala s myšlienkou ako doma - v praxi vyskúšať "zázrak" chalk paint od Annie Sloan. Rozhodla som sa pre obnovu už dosť ošúchaných stoličiek, ale nakoniec to schytala 15 -ročná kuchynská linka. Chvíľu trvalo, kým som tento nápad doma presadila.  Hlava rodiny bola totiž zásadne proti, ale teraz sa už iba spokojne usmieva.:)
Čo sa týka práce s farbou,  je dosť hustá a rýchlo schne, treba postupne mierne riediť vodou. Prvú vrstvu som nanášala valčekom, ale ostatné dve už iba štetcom. Miešala som bielu s krémovou.Vosk má svoju funkciu a po preleštení linka dostala pekný mierny lesk. 
Opticky je kuchyňa priestrannejšia a oveľa svetlejšia. 
No a za odmenu som si - nám kúpila nový čajník :)

















54 komentárov:

  1. Janko je u vás nádherně.Moc zdravím Věra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéééj, ďakujem ... ale je to aj tým uprataním pred fotením :)

      Odstrániť
  2. Jani to je nádhera-nádhera-nádhera.....
    Měj se moc hezky.
    Martina

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Janiiii tak aj ty si to vyskušala! Super premena , to o bielej a rozšírení priestoru je jasné, no predsa, to, že to vyskúšaš vo vlastnom priestore ťa ohromí, ako to funguje .. sama som bola prekvapená v jedálni ke´d som vymenila tapetu za bielu ,...a pozdravujem polovičku ...sú to naši neveriaci Tomášovia :DD pekný deň E.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru Erika, teším sa výsledku ... a pozdrav odovzdám :)

      Odstrániť
  4. Milá Janko,ty jsi tak fantastická kutilka jsem z Tebe paf:-)! takovou odvahu mych chtěla mít,výsledek je víc jak zkvělý!Já se chystám na dva šicí stroje na bílo ,moc se mi ještě nechce ,ale povzbudila jsi mě. Dája

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Úžasné!
    Možná se na tebe obrátím s prosbou o pomoc. Chtěla bych něco podobného zrealizovat.
    Pa Martina

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dobry den, vyzera to krasne, ste velmi sikovna - ja mam doma podobnu linku, a uz som videla niekolko premien v podobnom duchu. Ako sa osetrili povodny povrch? davali ste ho nejako prec? Kolko baleni farby treba cca pocitat?
    Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Slavka, výhodou tejto farby je, že netreba nič brúsiť, len odmastiť-umyť povrch. Kúpila som jednu litrovku a jednu 450 ml (tej krémovej) ... ešte mi zostalo aj na stoličky. Vosk mám 1 balenie. Ten sa míňa rýchlejšie :)

      Odstrániť
  7. Dobrý den,krásná proměna.Mám podobnou hnědou linku ,není to dřevo masiv ale nějaké ty běžné povrchy (MDF ?),vážně by ty barvy chytly i na tak hladký povrch?Můžete mi prosím napsat přesný název barvy i vosku?Moc mě to láká prosvětlit si také takto kuchyň,ale myslím že to budu mít s drahou polovičkou stejně jako vy :-).Přeji krásný den a pozdravuji na Slovensko!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :), všetko o farbách sa dozviete tu : http://www.navidieku.sk/nas-obchodik/. Naša linka je tiež MDF a farba je práve aj na takýto povrch vhodná, bez brúsenia. Jana

      Odstrániť
  8. Jani, krásna premena. Vyzerá to úžasne. Farba je hustejšie, a pred každým namočením štetca do farby, treba jeho špičku namočiť do vody a potom to ide dobre. Samotná farba schne rýchlo, ale zreje 10 dní. Vosk zreje 30 dní. Som zvedavá ako budeš spokojná s údržbou. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrejka, všetko nasvedčuje tomu, že údržba bude dobrá. Ten vosk je zaujímavý .... po preleštení je povrch ako mali kredence kedysi. Veď to bol aj zámer :)

      Odstrániť
  9. Janičko, kuchyně opravdu prokoukla, je nádherná. Působí čistě, světle a máš novou kuchyň za minimum korun.
    Barvu si píši, třeba ji i vyzkouším.
    Hezký den Iva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ešte ju asi aj ja použijem, len musím nájsť vhodný objekt :) ... ďakujem , J.

      Odstrániť
  10. Perfektně odvedená práce, smekám! Můžu se zeptat odkud je cedulka o zaneprázdněné mámě?
    Díky Monika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tabuľka je z dovolenky na Korfu, ale podobné som videla aj u nás, aj keď nie takýto text. J.

      Odstrániť
  11. Janka, úžasná práca, skvelý výsledok. Nádherné úchytky, odkiaľ ich máš? Čajník chutnučký, taký romanticko-nostalgický. Si prosto jednička.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Emily, tu majú rôzne a za celkom dobrú cenu: http://www.kovanienanabytok.sk/internetovy-obchod/porcelanove-uchytky/

      Odstrániť
  12. Janičko, kuchyně opravdu prokoukla, je nádherná. Působí čistě, světle a máš novou kuchyň za minimum korun.
    Barvu si píši, třeba ji i vyzkouším.
    Hezký den Iva

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Teraz si vravím, prečo som tú svoju namaľovala na sivo a nie na bielo? O tejto farbe Annie Sloan som sa dozvedela od Eriky z Parizankounavikend. Farbu som si dala poslať do práce a keď manžel vypadol na sobotu, nedeľu preč, tak sa vrátil do sivej kuchyne. Ešte premenu nemám hotovú, lebo ešte nemám úchytky, aké by som chcela. Mám už dosť starú myčku a potrebujem ju už čoskoro vymeniť, aj tú som bez problémov namaľovala. V bielo-béžovom prevedení tá kuchyňa nemá chybu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Budem sa tešiť na fotky a idem popozerať tvoj blog :)

      Odstrániť
  14. Janulka, krásne krásne, perfektné! :) Prezraď, kde si natrafila na ten rozkošný čajník :) Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gabi, čajník je z obchodu : http://www.villeroy-boch.com/.

      Odstrániť
  15. Jani, pochvala!!! Krásnu kuchynku máš, klobúk dole. A tie doplnky?? no jejé :)
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Škoda, že nie je väčšia. Často v nej do seba narážame :)

      Odstrániť
  16. Velmi krásná proměna! Tleskám Jani a přeji hezkou sobotu! Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Nádherná kuchyňa! Šikovne si si ju vynovila, obdivujem ťa.Kvalitne namaľované (tiež som zvedavá na údržbu) a chutnučko zariadená / ozdobená.
    Radostné dní! Leti.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. "Zdobím" rada, to je fakt. Zdá sa, že údržba bude v poriadku. Povrch je ako na starých kredencoch. J.

      Odstrániť
  18. Tedy, já žasnu, nádherná proměna a obdivuji Tě! Asi bych nenašla odvahu, stálo to však opravdu za to.Vypadá úplně jako nová a krásná..jsi šikulka! Krásné dny Inka

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Zdraví, moc se mi líbí vaše nová bílá kuchyň. Poradíte, prosím, barvy, které jste použila? Díky Mirka

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Jani, před lety jsem udělala s kuchyní totéž a nemůžu si to vynachválit. Povedlo se ti to, je to krásné. Pa.

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Janka, to je nádherné! Je to nejaká ekologická farba? Ja potrebujem premaľovať stôl a stále sa neviem odhodlať. Super práca! Šikulka veliká!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Ďakujem ... všetko o farbách sa dozvieš na stránke : http://www.navidieku.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Ďakujem ... všetko o farbách sa dozvieš na stránke : http://www.navidieku.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Janka nadherna premena ....mas velmi utulnu kuchynku.....odviedla si skvelu pracu

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Gratuluji,máte to moc hezký.Smekám.

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Prekrasne premenena kuchyna. Akurat sa chystam na takuto komplet prerabku linky, tak by som sa chcela co-to popytat :) Tiez planujem Chalk paint farby, len by ma zaujimalo, v kolkych vrstavch ste to natierali a voskovali. A takto z odstupm casu, ci farba nezozltla v okoli sporaka, kde na nu sala, ci skratka stale dobre drzi. Za akekolvek rady moooc dakujem, je to moja prva renovacia a hned takyto velky "projekt". Ale nadsenie mi nechyba :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, ďakujem. Natrela som 4 vrstvy, ale len preto, ze som kupila cisto bielu Pure a ta sama o sebe dobre nekryje. Keby som hned miesala s kremovou, stacili by dve-tri. Na to ide potom svetly vosk, dve vrstvy s odstupom jedneho dna.Po roku sme velmi spokojni, uz som aj umyvala, normalka so saponatom. Je kremova, takze ziadne zazltnutie nevidiet. A drzi perfektne. Je to sice drahy spas, ale spokojnost zarucena.
      Prave som si robila dalsiu objednavku - idem na stolicky a komodu. Vysledok urcite zverejnim.

      Odstrániť
  28. Natierali ste skrinky aj z vnutra ?? Vyzera to uzastne, idem do toho :-). Napiste mi prosim na mail. zuzanamizialkova@gmail.com DAKUJEM

    OdpovedaťOdstrániť
  29. Dobry den
    Krasna premena ��. Chystam sa spravit to iste s mojou kuchynou. Rada by som sa spytala ci ste pouzili stetce ann sloan alebo obycajne. Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  30. Dobrý deň, pani Janka, rada chodím na Vašu stránku, lebo zdieľam podobné nápady a začala som si obnovovať kuchyňu podobnými doplnkami. Kúpila som si na burze starožitné váhy a starú žehličku. Videla som, že aj vy máte v kuchyni takého starožitnosti, ale s tým rozdielom, že ja ich mám ešte hrdzavé. Vy ich máte krásne vynovené. Chcem sa preto spýtať (nemám sa totiž koho vo svojom okolí), čím ste tieto starinky natierali? Môže mi prosím odpovedať na mail: sekretarkanr@gmail.com. Ďakujem za Váš čas a ochotu. S pozdravom
    Viera z Nitry

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za čas, ktorý ste venovali napísaniu pár milých slov v komentári ♥