Vyhľadávať v tomto blogu

piatok 21. júla 2017

Potulky Moskvou

Akosi nás omrzelo vylihovanie niekde na pláži,v horúčavách a tak sme si naplánovali  cestu do Moskvy. Len tak sami, s plánom na 9 dní. Ibaže počasie nám neprialo a prvé tri dni bolo 12 stupňov a častý dážď. Preto sme museli robiť škrty a riadiť sa počasím. Našťastie v Moskve je toho na pozeranie, či poznávanie  veľa aj pod strechou - galérie, múzeá, chrámy  a veľký obdiv si zaslúžia aj stanice metra - sú nádherné. A čo ma upútalo vo vozňoch, bolo hlásenie a piktogramy  o uvoľnení miesta starším, cestujúcim s deťmi a tehotným ženám ... a aj to fungovalo v praxi. U nás dosť nevídaný jav ! Celkovo s ochotou pomôcť sme sa stretli viackrát. A s úsmevom sme oprášili aj ruštinu, ktorú som mala  v škole  rada :)
Moskva je krásna metropola, ale ako sa hovorí : " radšej raz vidieť ako stokrát  počuť " ... 











v Kremli



GUM







Boľšoj teatr




jedna zo 7 Stalinovych sestier

v metre






11 komentárov:

  1. To musel byť úžasný zážitok :) V Moskve som bola ešte ako deviatačka, nepamätám si toho veľa ale občas ma napadne myšlienka, že by som Moskvu opäť rada videla.
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Jani v Moskvě jsem byla za totality a to byla šedivá, nevýrazná. Věřím, že už je jiná, určitě veselejší a je na co se dívat. Iva

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jani...skvělá cestovatelská volba !
    M.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jani, krásné fotky .... hned mě napadl text z učebnice ruštiny, který jsme museli umět zpaměti .... Maskva ... Maskva stolica savětskovo sajuza, ona nachodit sa nakrasnoj ploščadi .... :o) ..... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Věřím že je Moskva nádherná, že se vyloupla ze šedi komunistických dní stejně jako města u nás. Moc hezké fotky, dík za fotoreportáž
    Pavel

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Žila som tam viac ako rok v 89 rokom, tam sme prežili revolúciu. Na Moskvu mám dobré spomienky. Na fotkách vyzerá úžasne, ale ja si pamätám keď v metre nepustil nikto sadnúť si 7 ročnú dcéru, ktorá mala zafačovanú celú hlavu, radšej všetci spali. Preto to hlásenie, lebo inak môže tam stáť babička o 2 barlách, nikto by sa nepostavil. Rozmýšľame tiež s manželom, či sa tam nepôjdeme ešte niekedy pozrieť. Teším sa na ďalší príspevok. Kde ste spali?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja teda neviem .... ale mne a aj manželovi miesto uvoľnili :)))), to sme sa im videli starí, či čo??? :). Bývali sme v hoteli necelé dva km od Červeného námestia

      Odstrániť
  7. Jani, já tam byla naposledy před 15 lety a už tenkrát mne udivila ta ultramoderní výstavba podle řeky.Bydlela jsem jako host přímo v Lomonosově universitě a přiznám se, že i po týdnu jsem tam bloudila, je to neskutečně ohromná budova. A líbilo se mi metro, nádherně vyzdobené, nemluvě o kostelech, galeriích a dokonce jsme dojeli i do Petrohradu, do Ermitáže... Viděli jsme spoustu krásného. Měj se hezky.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za čas, ktorý ste venovali napísaniu pár milých slov v komentári ♥